Nytt liv

Det är konstigt det här med bloggar, avundas dem som kan hålla kvar i skrivandet. Jag är definitivt inte bra på det och antagligen är anledningen till att jag skriver nu inte mycket bättre än att jag har fruktansvärt tråkigt! 
 
Mycket har i alla fall hänt. Jag är numer bosatt i Uppsala och bor i en egen lägenhet som nog är den finaste i hela Uppsala, och detta säger jag utan att vara det minsta partisk. 
 
Jag läser samhällsvetarprogrammet och har min Nollning i fullgång. Träffar väldigt mycket trevliga och likasinnade människor, och jag trivs över förvånansvärt väldigt bra för en tjej som har sovit i samma sovrum i nästan 21 år. Kan ni tänka er? Har aldrig bott någon annanstans i hela mitt liv, har bokstavligt talat vuxit upp i en håla med 1000 pers där mina närmsta grannar var mina farföräldrar och kusiner. Nu bor jag i stället i Sveriges fjärde största stad, helt själv utan en enda släkting på minst 15 mils avstånd. Det är både befriande och skräckinjagande. 
 
Till we meet again
 
(vilket inte känns så troligt för jag lär ha kastat min nya iPhone i väggen innan kvällen är slut i brist på förståelse...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0